Kādēļ cilvēki spēlē loterijas?

Pētījums par Teksasas iedzīvotājiem,
kuri piedalījušies loterijās 2007. gadā, atklāj – jo augstāks izglītības
līmenis, jo vairāk attiecīgās kategorijas izglītoto (izņemot augstskolas
diplomu guvušo) piedalījušies loterijās. Taču salīdzinot ieguldītās summas,
vairāk ir gatavi maksāt tie, kas nav tikuši līdz vidusskolas diplomam. Tas,
protams, var liecināt gan par mērena riska izvēli labāk izglītoto vidū, gan
arī, iespējams, to labāku informētību. Arī motivāciju varam tikai minēt.
Iespējams, ka augstskolas profesors spēlē, lai justos laimīgs, bet pamatskolas
absolvents, kurš tic, ka kādu dienu viņam uzspīdēs laimīgā biļete, – lai kļūtu
bagāts. Te gan jāteic, ka nav minēta saistība starp ienākumu līmeni un
izglītību. Savukārt, salīdzinot laimēt gribētājus to ienākumu apjoma ziņā,
pētījums uzrāda stabilu spēlētāju pieaugumu ienākumu augšanas virzienā, tas ir,
jo augstāki ienākumi, jo augstāks spēlētāju procents attiecīgā ienākuma līmeņa
ļaužu grupas vidū, taču to izdevumi par loterijas biļetēm ir dažādi. Līdz ar to
nevar noteikt, vai augstāku ienākumu līmeni sasniegušie ir tie paši, kuri
ieguvuši zemākas izglītības atestātus. Tāpat nav teikts, vai maldīgi par
iespējām laimēt loterijās spriež tie, kuri nezina, vai jebkuri, kurus apved ap
stūri naudas kāre.

Loterijas organizē arī dažādi uzņēmumi, kuri tās izmanto kā
mārketinga instrumentu. Interesants piemērs ir Rīgas lidosta, kas pagājušā gada
nogalē izsludināja laimestus loterijas veidā tiem, kuri ierodas uz reisiem
savlaicīgi. Lai piedalītos, bija nepieciešams ierasties vismaz 1,5 h agrāk par
plānoto izlidošanas laiku un aizpildīt loterijas pieteikuma anketu. Šādā veidā
lidosta cerēja mazināt pasažieru drūzmu pirms izlidošanas, kas savukārt
lieliski popularizē šo aviopārvadājumu starpnieku. Daudzi visdažādāko biznesa
veidu uzņēmumi vēlas iegūt plašāku pircēju loku, rīkojot loterijas, kurās
drīkst piedalīties, iepērkoties par kādu konkrētu summu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s